Selasa, 27 Mac 2012

White and red doily

Alhamdulillah, siap jugak akhirnya.



Ini doily pertama yg agak besar yg saya buat. Saya gabungkan warna merah dan putih sebab masa separuh jalan buat rasa bosan plak asyik putih je, tengok dlm kotak adabenang merah seketul dr projek terbengkalai, hahahaha.

Pattern nya saya ambik dr buku yg dipinjam dgn kakak ipar.



Hampir seminggu juga buat baru siap hahhaa. Saya gunakan benang minlon poly dan jarum kait tulip saiz 1.00 mm. 

Ada yg minta nak tempah ? huhuhuhuu

5 ulasan:

monas2petronas berkata...

cantikkkkkkkkkkkkkk sangat weiiiiiiiiii serius ko pandai sangat buattttt suka suka

marinahunny berkata...

ko study la crochet diagram tu ween, senang tau!

Jaw @ MyGamanBorNeo berkata...

saya lebih suka buat filet sebab kalau salah kait tidak terlalu jauh mau ulang. Doily ni kena kuat semangat sikit sebab kalau salah bikin geram :)

marinahunny berkata...

hahahaha iye mmg pun. ni ada bbrp round yg salah kira, terpaksa tarik balik hahahaha.

Tanpa Nama berkata...

mcm na nak dapt buku cochet jepun
?