Ahad, 18 Mac 2012

New books, new yarns :)

Selasa-Jumaat lepas saya ada di KL, ikut suami kursus. Since dah ada kat KL ngat nak cari stok benang Nona skit. Sbb kat K.Trg takde kan, so alang-alang dah ada di KL ni boleh intai-intai kat mana kedai. Saya tanya kawan-kawan dkt forum JK1M, di KL ada kat Jalan Kancil off Jalan Pudu, kilang dia situ. Pastu kat Shah Alam pun ada. Saya ingat nak ajak PB g Jalan Pudu tu tapi dia kata takut jem pasak cuti sekolah kan. Hmm betul jg.

So hari Khamis tu dia habis kursus awal so kitorang gerak ke Shah Alam. Kedai tu kat Seksyen 18. KIra main terjah je la psl tak tahu nama kedai.CAri punya cari akhirnya jumpa, tu pun nyaris2 nak balik sebab tak jumpa hahahahaa. Harga RM7.50/peket. Murah lah bagi saya.

Pastu ari tu terbeli plak benang yg Elle jual huhuhuhu. Berkenan sangat hahaha.


Sempat jugak pegi ke KLCC nak g Kinokuniya. Excited sangat sebab banyak giler buku pasal crochet. Masa kat JB itu ari saya round 3,4 biji MPH tapi xde pun. Sedeh sangat. Pilih punya pikih akhirnya saya beli Crochet Encyclopedia. Harga RM 87.80. Telan air liur jap tapi pejam mata je la sebab nak sangat kan. Ni pun beli dengan duit hasil crochet juga. Saya jarang guna duit hasil jualan crochet biasanya simpan kat celah-celah purse buleh guna masa emergency or kalu saya nak beli apa-apa ke hehehhee.

Pastu otw balik Trg singgah umah abg ipar, Abg Aziz di Kuantan. Saya tau isteri Abg Aziz, Kak Ta dulu mengait juga. Masa lepak2 kat rak buku saya ternampka 2 bijik buku psl pattern crochet. Satu jepun dan satu English. Sukaaaaaaaa nyeeee. Terus pinjam hehehhehee.


Sekarang ni tengah buat satu alas ikut buku jepun tu huhhu bestnyeeeeeee...

9 ulasan:

MakMonas berkata...

bes bes wei, aku aritu komen kat blog ko pasal aku beli buku jgk , tp tak mampu import punya sebab rm80 ke atas semua, so nak taknak kena la buku indon punya, biasa la sure rm9 - rm10 je sebijik, tapi...hehehe aku tetap tak reti :p

marinahunny berkata...

hahahaha aku nak sgt tu yg pejam mata huhuhuhu. ok la tu wei, ko pun dh terer skrg :)

Rose berkata...

Salam...seksyen 18 tuh kedai nye di mana?

hanna berkata...

Kedai kat sekyen 18 kat mna? Boleh kasi nma kedai tak

marinahunny berkata...

Kedai tu klu x silap nama ct handycraft.

Flora Craft berkata...

Hello, saya ada jual crochet hook. Kalau berminat sila la tengok kat sini.

http://www.mudah.my/Aluminium+Crochet+Hook+12pcs+Multicolor-21358863.htm

Ezzasham berkata...

KAT KUALA TERG BYAK KEDAI,KEDAI MAT ALI KG CINA,KEDAI YIT TA,DPN SRI MALAYSIA,KEDAI BENANG BAWAH PARKING mpkt PASAR,...LAGI MURAK DR KT KUALA LUMPUR NI...KEDAI MAT ALI MMG BYK GILA...SKRG DUK KL SUSAH BETUL NK DPT BYAK...

amniazmi19@gmail.com berkata...

Buku2 kat atas nak beli kat mana...tqvm

Mrs flower berkata...

Murahnye benang sepeket 7.50...😍😍😍