Baby dah masuk dalam dah hehehe. soooo cute :)
Selasa, 12 Februari 2013
Baby cocoon
Ni order baby cocoon kedua dr kawan saya. Kali ni pesen ada butang, lagi senang nak masuk kan baby.
Ahad, 3 Februari 2013
Rabu, 16 Januari 2013
Beanie and mittens
2 hari lepas dapat sms dari ex-officemate saya, Ina. dia dah bersalin baby boy. Pikir punya pikir nak bagi hadiah apa ye? Hehehehe Ada lagi seketul benang ice lebihan buat sweater baby itu ari. Ingt nk buat beanie dgn booties tapi takut tak cukup, last2 buat beanie dgn mittens dah la hehehe.
Comel plak warna warni ni hehehee.
Rabu, 9 Januari 2013
Colorful sweater
Sebenarnya projek ni dah start masa Disember 2012 tp tahun ni baru siap sebab tak cukup benang. Hehehe terpaksa order lagi seketul tapi guna skit je lah. Sebenanrnya ni sweater tapi boleh buat sebagai baju jugak. Saya ikut pattern dari buku Cute and Easy. Kiranya ni kali kedua saya buat tapi kali pertama buat yg ada lengan. Yg pertama kali dulu buat ala2 vest takde lengan. Baju ni order dari Kak Emi untuk dihadiahkan kepada kawan nya :)
Material daripada Nako Lolipop. Suka sangat kaler nih tapi dah habis dah ada separuh ketul je lagi.
Happy crocheting !
Selasa, 8 Januari 2013
New year, new project
Haluuuuu, selamat tahun baru 2013 buat semua kawan-kawan crocheters. Moga 2013 memberi kita lebih banyak ilham dan kerajinan untuk mengait hahahahaha.
Ok, projek pertama saya untuk 2013 adalah baby cocoon yng ditempah oleh kawan seperguruan masa belajar mekap merangkap kawan adik saya juga hahahaha tapi dah jadi kawan saya hehehe. Untuk memudahkan kerja saya, saya telah meminta beliau memilih sendiri kaler benang yg mana dia nak. Dan ini lah hasilnya.
Ok, projek pertama saya untuk 2013 adalah baby cocoon yng ditempah oleh kawan seperguruan masa belajar mekap merangkap kawan adik saya juga hahahaha tapi dah jadi kawan saya hehehe. Untuk memudahkan kerja saya, saya telah meminta beliau memilih sendiri kaler benang yg mana dia nak. Dan ini lah hasilnya.
Saya gunakan shell stitch utk baby cocoon dan mulanya ingat nak buat shell stitch utk beanie skali tp mcm x sesuai plak sbb baby nya insyaallah baby boy so saya buat dc je. Dia order cocoon je tp saje bagi hadiah sekali dgn beanie :D
Enjoy sangat buat cocoon ni. Sape nak order cepaaattttt. hahaaha
Sabtu, 15 Disember 2012
My 1st shawl
2 bulan lepas kalu tak silap saya Kak Emi ada request suruh saya buatkan shawl kaler merah. Kebetulan masa tu group Yarn Lovers Malaysia tengah duk wat CAL Shawl. Saya ingat nak join tapi malangnya sekerat jalan benang tak cukup. Terpaksa tunggu end of Nov baru dapat balik. Sekarang dah siap dah. Lega rasanya dan macam biasalah saya rasa sayang plak hahahaha. Ok nanti nak buat utk diri sendiri satu lah.
Abaikan lah sepah-sepah tu ye hahahaha. Material yg saya gunakan adalah Milk Cotton Aran dan Milk Cotton Aran Economy kaler red dan rose. Pattern shawl ni saya ambik kat group YLM. Credit to YLM.
ini pattern shawl di atas.
ni plak saya cadang nk try wat utk saya nanti, itupun kalu berkesempatan lah hahahahaa.
* All patterns are credited to group YLM
Khamis, 13 Disember 2012
Jatuh cinta dengan milk cotton
Kali pertama saya beli Milk Cotton masa nak buat shawl Kak Emi. Saya beli Milk Cotton Aran. Lembuuuttt sangat. Pastu kaitpunya kait tak cukup pulak. Pastu masa tu kaler yang saya nak takde dalam stok so pili kaler yg ala-ala lah boleh wat belang-belang. Cadangnya beli lebih sikit untuk buat shawl utk diri sendiri nanti hehehehe.
Saya beli Milk Cotton Sport, Milk Cotton Aran tapi yang ekonomi punya lebih murah tapi saya rasa lembutnya sama cuma pintalan benang dia agak kasar skit tapi kalu sekali imbas hampir sama je dengan Milk Cotton Aran yg asal.
Saya beli Milk Cotton Sport, Milk Cotton Aran tapi yang ekonomi punya lebih murah tapi saya rasa lembutnya sama cuma pintalan benang dia agak kasar skit tapi kalu sekali imbas hampir sama je dengan Milk Cotton Aran yg asal.
Yg takde label tu Milk Cotton Aran economy punya.
Sangat besar compare dgn local yarn. Huhuhu bestnyeee rasa nak tido peluk yarn hahahahhaa. Giloss.
Langgan:
Catatan (Atom)


.jpg)















