My 1st ever slippers crochet by me..
Waaah syiok sgt dh jumpa pattern slippers ni. Hajatnya nak cari pattern stokin tp susah plak nak2 tang tumit tu. Pastu jumpa jg pattern slippers ni tp buat2 tak jadi. Gugel punya gugel jumpa lah pattern slippers ni kat blog Petra. Thanks to her ;)
Kait punya kait akhirnya siap lah.
Comel sgt! Ni buat guna benang Luna. Benang nya kasar skit. Tapi a bit slippery. Ok lah wat basahan kat rumah :)
Rabu, 23 November 2011
Selasa, 22 November 2011
Kopiah pertama ku :)
Kopiah ni guna benang unicorn. Sgt best benang tu. beli dgn Juliana Yap. Tak tau nak buat apa, alih2 try buat kopih, menjadi pulak.
Harga kopiah dewasa saya jual RM20. Postage free sajork.
Benang ni berkualiti. Best sgt mengait. Terus order 1 kotak lagi dgn Juliana. Minggu ni Juliana pos, x sabar nak tunggu. Kepada Sarina dan insa sabar ye, benang sampai nanti terus buat. Untuk baby tak tau harga lagi kena tengok penggunaan benang banyak mana tp mungkin kurang drpd dewasa.
Selasa, 11 Oktober 2011
Selamat kembali
Assalamualaikum. Lamanya tak update. 4 hari warded sbb buat laporoscopy. Alhamdulillah, selsesai semuanya tp masih berehat dirumah. Doc bagi mc 16 hari. Dah kurang sakit cuma takleh nk duduk lama2, mesti kena baring jap. Lepas buat tu perut ni buncit semacam je. Adik ku kata dia pam angin kut, hahahaha.
Result laporoscopy tu sedikit mengecewakan tapi masih berpeluang utk dpt cahaya mata. Next treatment bulan depan insyaallah Dr. Jumizah suggest utk buat iui. Alhamdulillah segala kos percuma since PB staf gov. Operate baru ni pun takyah bayar sesen.
Rindu nk letak gambar crochet, huhuhu. Ni buat masa kat spital ari tu pun ada.
ni utk bagi hadiah kpd kak maslina
ni headband utk kak emi. customer yg paling setia.hahaha
_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me
Result laporoscopy tu sedikit mengecewakan tapi masih berpeluang utk dpt cahaya mata. Next treatment bulan depan insyaallah Dr. Jumizah suggest utk buat iui. Alhamdulillah segala kos percuma since PB staf gov. Operate baru ni pun takyah bayar sesen.
Rindu nk letak gambar crochet, huhuhu. Ni buat masa kat spital ari tu pun ada.
ni utk bagi hadiah kpd kak maslina
ni headband utk kak emi. customer yg paling setia.hahaha
ni pun yg kak emi order ;)
ni headband order from eg izyan.
testing buat ruffle hat..nak bagi kat sape ntah..
Esok cuti2 malaysia Kota Kinabalu. Beli tiket masa bulan 2 ari tu. Takpe, kita jalan slow2..hahaha
_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me
Khamis, 29 September 2011
Cekak bunga biru
Ni order dr kawan satu di Seremban. Hari tu dh order cekak dgn sepit utk pakai raya. Ni dia request nak campuran warna biru utk puteri-puteri nye .
Harap kak emi berpuas hati.
Harap kak emi berpuas hati.
Selasa, 27 September 2011
Handphone pouch utk Pakcik Botak
Selama ni Pakcik Botak pakai h/p pouch yg saya kait juga tpi yg tumasa 1st time buat. Buat plak pakai benang minlon kaler krim. So cepatlah itam kan..hahaha kelabu asap dah jadinya.
Sempena dpt benang baru ni kota try test tengok.
best giler pakai bennag ni! Mula2 tu tanya dulu sanggup ke guna warna ni. Ala2 pink bandung gitew.. Dia kata ok je..hehehehe. bagus suamiku ini.
Sempena dpt benang baru ni kota try test tengok.
best giler pakai bennag ni! Mula2 tu tanya dulu sanggup ke guna warna ni. Ala2 pink bandung gitew.. Dia kata ok je..hehehehe. bagus suamiku ini.
Isnin, 26 September 2011
Yarns!
Benang baru dh sampai! Yahuuu! Ari tu order dgn Merenda La-Crochet. Rasanya dlm 2 minggu lps. Dia buat sale setiap selasa. Kalu rasa nk beli benang dr Turki tunggu sale lah. harga mmg murah, blh dpt separuh harga. Kita try skit dulu.
i like!
i like!
Kotak benang
Benang dh bersepah2..Pakcik Botak kdg2 bising juga..Hahahaha. Okeh okeh, kita atasi sepahan itu dgn cara membeli kotak baru..
Yg pink tu yg lama. Kecik sikit. Muat 2 lapis benang je tp senang lah nak bawak ke mana2. Yang baru beli yg bawah dgn yg tingkat2 hijau tu utk letak jarum, gunting etc.
Selesai masalah!
Yg pink tu yg lama. Kecik sikit. Muat 2 lapis benang je tp senang lah nak bawak ke mana2. Yang baru beli yg bawah dgn yg tingkat2 hijau tu utk letak jarum, gunting etc.
Selesai masalah!
Langgan:
Catatan (Atom)





















